streda 21. augusta 2013

Čajovníkový olej





Malý zázrak. To pre mňa znamená čajovníkový olej. Prvý krát som s ním prišla do kontaktu cca pred 5 rokmi. V podstate ako šťastný človek som chytila v dvadsiatke svoj prvý opar. Predviedla som sa ako tá najväčšia hysterka, ktorá pri malinkom pľľuzgieriku robí scény. Nikto nie je dokonalý :D. Záchranou mi bola krstná, ktorá mi dala práve čajovníkový olej.  Nepríjemné zoznámenie, ale odvtedy ho musím mať vždy „po ruke“.

Môj posledný čajovníkový olej je od Australian Bodycare. Ide teda o čistý čajovníkový esenciálny olej. Pod olejom si nepredstavujte tekutinu olejovitej konzistencie. Je to v podstate bezfarebná, často trochu žltkastá vodička. Má veľmi silnú arómu, ktorá je pre mnohých ľudí pomaly neznesiteľná. Naozaj je to silná vôňa (alebo pach), na ktorý sa ale samozrejme dá zvyknúť a pre mňa je to príjemné. Dokonca je vhodný na naparovanie pri prechladnutí. Chuť má rovnako nie príliš príjemnú, horkastú. NIE JE samozrejme na vnútorné užívanie, ale napríklad na ranky v ústach. Má antiseptické a antibakteriálne účinky. Pokojne ho je možno použiť ako dezinfekciu. Ja používam nezriedený olejček a musím povedať, že aj napriek nanášaniu na narušené tkanivo len málokedy štípe. Samozrejme ho je možné používať zriedený, čím eliminujete akékoľvek nepríjemné pocity.


Ako som už spomenula je vhodný na opary, ranky v ústach a tým pádom aj na kútiky. Ja ho používam aj na rôzne zapálené a nepríjemné vyrážky, ktoré vysuší a "stiahne" zápal. Takisto je ideálny na štípance (nielen) od komárov. V tomto prípade prinesie úľavu a označenie od takýchto „milých“ tvorov prestane svrbieť. Z mojej strany je overený aj pri (asi) zápale uší, pri ktorom v ušiach ustal nepríjemný pálčivý pocit a bolesť. Vhodný je vraj aj na zarastené chĺpky, bradavice vírusového pôvodu, plesne, rôzne kožné a gynekologické problémy. Zvyknem ním pretrieť aj okolie nechtov na rukách a nohách (človek nikdy nevie, hlavne teraz v lete). Ako ste sa mohli už dočítať, jeho účinok spočíva aj vo vysušovaní, ktoré ale nie je tragické a vyrieši ho jedno prekrémovanie.  Neodporúča sa zalepiť miesto kde sa nanesie. V tomto prípade potvrdzujem. Keď som ho nechala pôsobiť pod gázou vysušil miesto až príliš. Zdravé tkanivo by však nemal poškodiť. Je vhodný aj pre väčších domácich miláčikov (psy a mačky a nejaký ten priateľ/manžel :D). 
Tento olejček som vždy kupovala v lekárni kde sa cena 100% olejčeka  pohybuje od 7 € vyššie. Kedysi bol väčší výber, avšak v poslednej dobe sa stretávam len so značkou Australian Bodycare. Nemôžem sa sťažovať na kvalitu výrobkov tejto značky a navyše má úžasný výber produktov. Je možné kúpiť šampóny (pomáha aj proti lupinám), sprchové gély, ktoré sú tiež výborné, ale aj telové mlieka, krémy, antibakteriálne tyčinky, balzamy po holení a mydlá. S lacnejšími alternatívami sa môžete stretnúť aj drogériách, ale ide väčšinou o zriedené oleje alebo tyčinky.  Olej a jeho rôzne „formy“ ponúka aj Oriflame. Tento zázrak naozaj odporúčam každému, pretože má multifunkčné využitie a môže len pomôcť.

Máte skúsenosti s čajovníkovým olejom?



6 komentárov:

  1. super príspevok, pekný blog :)

    http://lifewithstylebysaj.blogspot.sk/ (na mojom blogu práve prebieha giveaway, pridaj sa ak chceš:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dali, díky moc za odkaz na článek. Souhlas! Je to lék na všechno. Po kapce ho dávám ale i do čaje:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. čajovníkový olej je mojou prvou pomocou pri akné, na iné som ho v podstate neskúšala. niekedy mi však príde,že ak používam príliš často, účinok stráca. teda neviem či to len mne tak príde :) ..každopádne pekný článok aj blog :))

    BeautyMuffin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no je možné, že sa stanú odolnými určité partie:) a ďakujem veľmi pekne:)

      Odstrániť